Telefoon


In elke organisatie is de telefoon zonder meer de grootste tijdrover.
Er zijn dan ook duizenden technieken ontwikkeld om klanten via de telefoon weg te pesten.

handboek klanten wegjagenHet Handboek Klanten Wegjagen is bedoeld om gewone stervelingen als u en ik de nodige handreikingen te geven om weer een normaal leven te kunnen leiden.

Zonder klanten, dus zonder stress, ellende en gezeur.

In het handboek geven de voorzitters een korte theoretische inleiding op het gebruik van de telefoon als pestmiddel, waarna ze u onderdompelen in een waterval aan praktische tips en technieken.


Als voorsmaakje geven we u er hieronder alvast enkele mee:
 

  • vermeld uw telefoonnummers niet op visitekaartjes, in advertenties, op het Internet, in brochures, en ook niet in telefoongidsen
  • vermeld foute telefoonnummers (het nummer van de concurrent);
  • de klant zelf niet meer bellen. Het uiteraard nog wel beloven maar het niet doen. 
  • 95% van de tijd dat de klanten aan de telefoon doorbrengen, moeten zij in stilte zitten te wachten op……, ze hebben er geen idee van maar ze zitten wel te wachten. The Sounds of Silence.
  • trek de stekker er gewoon uit
  • niet opnemen 
  • de hoorn opnemen en meteen weer terugleggen
  • de klant kan een boodschap inspreken na de biep, maar er komt helemaal geen biep;
  • ervoor te zorgen dat de klant zo vaak wordt doorverbonden tot hij vanzelf ingooit
  • doorverbinden met de juiste persoon. Dit is de persoon die het antwoord op de vraag van de klant niet kent.
  • "Momentje!"
  • wachtmuziek: house, country&western, Mantovani, of elektronische versies van grijsgedraaide Classic FM kaskrakers
  • prop uw mond vol met eten
  • praat met een collega over de etter die u aan de lijn hebt
  • laat de klant regelmatig wachten
  • praat door de klant heen
  • luister niet
  • reageer niet
  • scheld de klant uit
  • verbreek plots de verbinding

U hebt het Handboek Klanten Wegjagen nog niet op uw bureau liggen? Bestel het hier!

Nog meer tips:

  • briefwisseling
  • persoonlijk contact
  • product en prijs 
  • service
  •