Product en Prijs


De kwaliteit van het product of de dienst is voor de klant een vooronderstelling en hij wil er dus zo min mogelijk mee bezig zijn.
Dit biedt ons dus de gelegenheid om de etters op onverwachte momenten uitermate te frustreren.

handboek klanten wegjagenHet Handboek Klanten Wegjagen is bedoeld om gewone stervelingen als u en ik de nodige handreikingen te geven om weer een normaal leven te kunnen leiden.

Zonder klanten, dus zonder stress, ellende en gezeur.

In het handboek geven de voorzitters een korte theoretische inleiding op de inzet van producten en diensten als pestmiddel, waarna ze u onderdompelen in een waterval aan praktische tips en technieken.


Als voorsmaakje geven we u er hieronder alvast enkele mee:
 

  • maak producten zo complex dat de vijand er niets meer van begrijpt
  • zorg ervoor dat de klant nog een aantal bijkomende producten moet aanschaffen voor hij het net gekochte product kan gebruiken
  • het product is "toevallig" niet op voorraad
  • de klant meldt zich met een product aan de kassa en u vertelt dat het al aan een ander verkocht is
  • bij het inpakken verwisselt u het product dat de klant heeft uitgekozen met een heel ander, of een defect of bedorven product, of gewoon een lege doos
  • het product gaat stuk de dag nadat de waarborg verstreken is
  • bij voedingswaren: de maden en kevers komen pas bij thuiskomst uit het product gekropen
  • u waarschuwt voor zoveel onheil en wijst de verantwoordelijkheid af voor zoveel calamiteiten dat de klant het product niet eens meer durft aan te raken
  • laat de klant stapels juridische verklaringen tekenen (óók voor b.v. een kilo appelen) zodat hij meteen al van aankoop afziet
  • bij catalogusverkoop: het product ziet er uiteraard in het echt een stuk schraler uit dan op de foto
  • reken aan de kassa een hoger bedrag dan op het prijskaartje staat
  • de vermelde prijs is enkel een aanbetaling en er volgen nog 418 maandelijkse termijnen
  • vermeld "dagprijs" en laat uw prijsstelling afhangen van het feit of de tronie van de etter u al dan niet aanstaat (erg populair in restaurants)
  • reken een "normale" prijs maar tel er nog minimaal 400% "kosten" bij (voorbeeld: vakantieparken rekenen reserveringskosten, verblijfstaks, schoonmaak, handdoeken, etc. lekker extra)
  • verschillende klanten betalen verschillende prijzen, komen daar ook achter maar kunnen er niets aan verhelpen (standaard bij vliegtuigtickets);
  • wanneer u 20% korting geeft, hebt u er eerst 30% handlingskosten bijgeteld
  • verhoog de prijs elke  week en kleef het nieuwe labeltje gewoon over het oude, zodat de klant de prijsevolutie zelf kan volgen
  • factureer meer dan afgesproken.

U hebt het Handboek Klanten Wegjagen nog niet op uw bureau liggen? Bestel het hier!

Nog meer tips:

  • telefoon
  • briefwisseling
  • persoonlijk contact 
  • service
  •